fredag 13. mars 2015

Eksempel på Klagebrev- Parkeringhus

Patricia Couto Araujo
Adresse
12.03.2015

Tønsberg kommune
Adresse

Klage på bygging av parkeringhus*

Jeg bor i Tønsberg og er opptatt av bomiljøet mitt. I nærheten hvor jeg bor har vi et stort friområde der barna leker, ungdommer møtes og voksne går tur og slapper av. I det siste har jeg hørt at kommunen skal bygge et stor parkeringshus på friområdet, og det bekymrer meg skikkelig mye. 

Det er klart at folk vil miste muligheten til å bruke dette området hvis parkeringshuset blir bygget der. Derfor mener jeg at dette ikke må bygges fordi det vil ødelegge bomiljøet der vi bor. Både barn og voksne skal miste et fint og vakkert fritidssted. I tillegg skal det øke skadelige utslipp i naturen.

Jeg ber kommunen om å ta stilling til min reklamasjon og finne en annen løsning, slik at alle blir nokså fornøyde. Å ta vare på naturen og kulturlandskapet er et plikt for alle!


MVH

Patricia Couto
epost: 

*Dette eksempelet passer for Norskprøve 3(B1 nivå)

3 kommentarer:

  1. Hei
    Jeg skal ta b1/b2 nivå snart. Er det sammen strukturen som b1? Klage brev og argumentere teksten eller andre?
    takk
    doraapereira@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, jeg vet ikke fordi jeg tok bare b1 nivå. Men jeg tror det er samme strukturen ja...

      Slett

Takk for din kommentar! :)